Flying midwives - Reisverslag uit Mekele, Ethiopië van Mahrès & Tahné - WaarBenJij.nu Flying midwives - Reisverslag uit Mekele, Ethiopië van Mahrès & Tahné - WaarBenJij.nu

Flying midwives

Door: Tahne & Mahrès

Blijf op de hoogte en volg Mahrès & Tahné

11 Maart 2014 | Ethiopië, Mekele

Hallo trouwe blog volgers,
Vandaag dan echt ons eerste reisverslag uit het verre Ethiopië!
Wij zijn na een vliegreis van 11 uur en een wachttijd van 9 uur dan eindelijk aangekomen in ons hotel in Mekkele! Het feit dat wij dit reisverslag hebben geplaatst betekent dat we eindelijk weer internet hebben, yeah! :)

Onze vlucht ging goed! We moesten eerst een uurtje wachten in Parijs, maar daarna bleek de wijn in het vliegtuig gratis te zijn en dan zijn wij al snel tevreden! Daarna hebben we vooral geslapen (na die wijn kon dat redelijk) en muziek geluisterd.

Tahne dacht eerst zeer verwonderlijk de maan te zien, maar Mahrès moest haar teleurstellen, het was het lampje op de vleugel van ons vliegtuig. Schijnbaar knippert de maan in Limburg?? Later riep ze dat ze de Eiffeltoren zag, dat geloofde natuurlijk niemand. Maar inderdaad we vlogen inmiddels over Parijs en hebben nog een tijdje de Eiffeltoren kunnen bewonderen (wij zijn echt wel intercultureel bezig!).

Na 10 uur vliegen kwamen we aan in Addis Abeba, waar we over moesten stappen van vliegtuig en ook van vliegveld! Mahrès was blij dat ze deze zomer aan de sportschool begonnen is, want die zware koffers sjouwen viel niet mee. En daarna kwam de wachttijd van 9 uur! Aangezien we beide al na een kwartier begonnen te verbranden (zonnebrand zat in de koffer), besloten we binnen te gaan zitten. Het zeer oncomfortabele bankje waar we gingen zitten, bleek midden in een prachtige WiFi zone te staan. *vreugde dansje door de luchthaven* eindelijk weer contact met thuis!!! Hier op het vliegveld lopen allemaal mensen rond in de meest vreemde kleding, alleen wij zijn degene die constant aangestaard worden. We beginnen een ware attractie te worden. Later bleek dat boven een lounge was. Et heerlijke ligstoelen en ook WiFi! Hier hebben we lekker liggen chillen tot we weer konden vliegen naar Mekelle.

We zijn blij dat we hier eindelijk zijn. De laatste weken zijn we erg druk bezig geweest met alle laatste voorbereiding en alle examenopdrachten. Daarnaast hebben we ook een heeeeel klein beetje carnaval gevierd en hebben we onze laatste dagen in Nederland goed benut. Je kent het wel, ooooh dit moet ik nog doen/eten/drinken, want nu kan het nog! Enkele voorbeelden hiervan: sushi, softijs, terrassen, gebakken vis, winkelen, spare ribs, tequilia, Facebook checken, frikandellen .... Naast de 46 kilo bagage kwam er dus ook 3 kilo extra lichaamsgewicht bij! 2 kilo aan gewicht ging ook al weg aan alle leuke en lieve kaartjes/cadeautjes/fotoboeken en gelukspoppetjes die we gekregen hebben. Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke spulletjes!

Mahrès had vol trots haar eerste koffer gepakt en gewogen (46 kilo dat vult toch niemand?!), bleek alleen de eerste koffer al 30 kilo!!! te wegen. Na een sentimenteel afscheid van 2 flessen shampoo en een stijltang bleef er een nette 23 kilo over. Tahne moest kiezen tussen een paar potjes nagellak + nagelvijl of een extra pot desinfecterende handcreme, naja we zullen in ieder geval stijlvolle teennagels hebben de komende 3 maanden.

Tijdens onze vliegreis zijn we al een paar belangrijke dingen te weten gekomen.
1. Ethiopische koffie is heet, heel heet!!!
2. Mahrès geen toetjes kan eten zonder deze over zichzelf heen te gooien (eigenlijk was dit al wel bekend maar werd nu nogmaals bevestigd).
3. Cappuccino kost hier maar 80 cent.
4. Je kunt hier gewoon 5x door de douane lopen en als je het binnen zat bent loop je zo weer even naar buiten. Nadeel is wel dat je als je weer naar binnen gaat je je schoenen enzo steeds uit moet doen. We hadden toch beter op slippers kunnen gaan.

We hebben vannacht in een hotel geslapen en zijn vanmorgen verhuist naar een nieuw hotel. Hier blijven we nog 3 dagen tot ons guesthouse klaar is. We zijn vanmorgen al heel even in het ziekenhuis geweest en gaan vanmiddag opnieuw om onze afdeling te bekijken. We hebben WiFi maar het werkt erg slecht en we hebben moeite om berichtjes, mailtjes etc te beantwoorden. Dus als jullie niets horen, we zijn jullie niet vergeten! Haha

Liefs Tahne & Mahrès

• 11 Maart 2014 - 10:19

Henk En Yvonne Spijker:

Hallo dames fijn dat jullie goed over zijn. Met een beetje wijn kan dat ook wel lukken.leuk verslagje veel plezier en tot de volgende keer.

• 11 Maart 2014 - 10:54

Romy:

Gelukkig zijn jullie heel aangekomen!!!! Let een beetje op elkaar meisssies! GENIET!!!!! XX

• 11 Maart 2014 - 11:37

Gerry Schreur:

Hallo dames, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en op de plaats van bestemming zijn. Toch een hele ervaring voor je over bent. Je kunt nu nog lekker even alles bekijken voor je aan het werk gaat, dat is wel fijn. Veel succes, het zal toch wel iets anders gaan dan wat je gewend bent.

• 11 Maart 2014 - 14:11

Brigitte Zwoferink :

Hallo lieve Mahres en Tahne. Wat een mooi verhaal om te lezen, en wat een belevenis en ervaring om dit te mogen meemaken. Vond het best wel spannend toen jullie door de douane gingen, maar nu ik dit lees komt het helemaal goed met jullie. Zie het ook zo voor me, het vreugde dansje in het hotel, YES hier is wifi....

• 11 Maart 2014 - 15:00

Machteld En Henk:

Ook vanuit Hillegom veel succes gewenst! We blijven jullie volgen!

• 11 Maart 2014 - 15:50

Brigitte Zwoferink :

Zie nu dat mijn hele verhaal er niet op staat, YES wifi, en voor ons ook heerlijk om af en toe contact te hebben met jullie. Kan me goed voorstellen dat jullie aangestaard worden, blanke mensen in Ethiopië... Vooral Mahrès met dat blonde haar, zeker een attractie voor die mensen. Vandaag het ziekenhuis bekijken, denk dat je niet weet wat je ziet, zal wel een groot verschil zijn met Nederland. Geniet er van samen en nog vplz. Blijf jullie volgen via dit blog. Voor alle twee een dikke kus van mij. Groeten mamsel

• 11 Maart 2014 - 16:52

Gonny Katier:

Hallo dames,

Wat leuk om jullie eerste reisverslag te lezen! Fijn dat de reis goed is verlopen en wat zullen jullie daar veel meemaken. Ga jullie zeker volgen deze 3 maanden. Heel veel succes en geniet ervan! Groetjes!!!

• 11 Maart 2014 - 17:18

Nelly Hoeben:

Hallo girls

Leuk om jullie eerste reisverslag te lezen, en gelukkig is alles goed verlopen.
    Ik wens jullie heel veel succes daar en probeer ook tijd te maken om te genieten van alles.
    Groetjes

• 11 Maart 2014 - 17:39

Marly :

Hoi Lieverds,
    Allereerst jullie verslag leest zich erg fijn, en we kunnen ons helemaal inleven hoe dat jullie zich voelen, precies hoe de Mama van Mahrès dit ook zegt, we zien het helemaal voor ons, en wel zo fijn dat jullie goed met elkaar overweg kunnen, dit is voor het thuisfront ook heel belangrijk, en ben nu benieuwd na jullie indruk van jullie werkplek, en nog nieuwsgieriger naar de eerste foto's van jullie daar, dus meiden heel veel fun en maak er weer wat van dikke knuffel en dikke kus van die andere Mama.

• 11 Maart 2014 - 17:57

Mirjam:

Dames, wat geweldig te leaze dej je good aangekomen zeetj!!! Top! Eur avontuur kin now echt goan beginnen!!! Succes, sterkdje mer vuural vul plezeer en vergeatj neet te genieten. Dikke knoeffel vanoet det schoene Neewieert

• 11 Maart 2014 - 20:04

Monique Falkmann:

Heey Dames, leuk om jullie 1ste verslag te lezen,Ook vanoet Riessen blijven we jullie zeker volgen.
    Fijn dat jullie reis zo voorspoedig is verlopen. Veel suc6. xxx van de Falkmannetjes.

• 11 Maart 2014 - 22:08

Hans:

hallo Dames leuk verslag
    volhouden zo

groeten de pa van Mahrès

• 11 Maart 2014 - 22:15

Henk Nillesen:

Heb genoten van jullie verslag. In afwachting op het volgende zeg ik DOEIIIIIIIIII

• 12 Maart 2014 - 10:47

Tante Marlene:

hallo dames,

fijn om te lezen dat jullie goed gearriveerd zijn in Ethiopie! ik sluit me aan bij de vorige reacties wat betreft het beeldende verslag :-) . nu eerst acclimatiseren en dan, laat die kleine afrikaantjes maar komen, toch?!

• 13 Maart 2014 - 09:35

Chris Verstappen-Welters:

Hoi dames,

Leuk om jullie te volgen, zal ik zeker doen!
    Veel succes met jullie werk in het verre Ethiopie!
    Groetjes,

Chris (Tahne is een achternichtje van mij)

• 13 Maart 2014 - 12:49

Rianne:

Hi African-girls!
    Wat fijn om te horen dat jullie daar zijn
    en véél lol hebben met elkaar, top!
    Geniet van deze bijzondere stage en we
    blijven jullie volgen
    via dit blog!!