Final countdown - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mahrès & Tahné - WaarBenJij.nu Final countdown - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mahrès & Tahné - WaarBenJij.nu

Final countdown

Door: Tahné en Mahrès

Blijf op de hoogte en volg Mahrès & Tahné

06 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal!

Welkom op onze enige echte Ethiopië blog!
Nog ongeveer 4 weekjes en dan is het zover! Dan zitten wij tweetjes in het warme Ethiopië. De tijd gaat nu erg snel, het aftellen is begonnen. Anderhalf jaar geleden hebben wij besloten om op buitenlandse stage te gaan. Uiteindelijk zijn we precies een jaar geleden ingeloot om in Ethiopië stage te lopen op de verloskamers. Toen dachten wij nog: ‘Oooh, dat duurt nog wel ff’.

Maar de tijd vliegt en vorige week hebben wij ons visum gekregen en hebben we de laatste vaccinaties laten zetten. De
pillen tegen malaria hebben we ook al gekregen. We mogen de malariapillen alleen nog eerst uittesten omdat je hier hallucinaties (hopelijk niet van muizen!!) en nachtmerries van kunt krijgen. En we moeten toch echt wel met een ‘gezond verstand’ die Afrikaanse baby’tjes geboren laten worden.

We willen trouwens iedereen bedanken die mee heeft geholpen aan onze ‘babymutsenactie’. We hebben er tot nu toe bijna 370 mutsjes gekregen. Geweldig hoeveel mensen ons hebben geholpen!! Wat zullen de moeders en baby’s hier blij mee zijn.

Even ter info. Zondag 9 maart vertrekken wij om 20.00 vanuit Brussel naar Addis Abeba (hoofdstad Ethiopië) waar we rond 08.00u ’s morgens landen. Daarna vertrekken we om 18.00u ’s avonds naar Mekelle, wat uiteindelijk onze verblijfplaats is. Wish us luck, want we vliegen naar Mekelle in een mooi klein vliegtuigje voor 32 personen. Waar we precies komen te wonen is nog een grote verassing. Toen we om een adres vroegen, bleek dat Ethiopië geen adressen kent, dus hoe we precies bij ons huis komen moeten we nog even bedenken.
Wat wel een mooie meevaller is, is dat wij in het totaal 46 kg!!! aan bagage mee mogen nemen. Normaal zouden deze extra kilo’s benut worden voor extra bikini’s en leuke strandjurkjes, maar voor deze reis hebben we de kilo’s hard nodig voor al onze babymutsen en verloskundige spulletjes!

We zijn de komende weken nog druk bezig met school en voorbereidingen en natuurlijk afscheid nemen van alle leuke mensen hier in Nederland!

We gaan natuurlijk iedereen ontzettend missen, maar wij hebben onwijs veel zin in het grote avontuur wat ons te wachten staat!

Via deze weg hopen wij jullie in Ethiopië een beetje op de hoogte te kunnen houden van onze verhalen en spannende avonturen (afhankelijk van onze contactmogelijkheden).

Veel liefs,
Mahrès en Tahné

• 06 Februari 2014 - 17:35

Marly Koppen :

Ja, natuurlijk wil ik op de hoogte blijven van jullie avonturen, ben niet voor niets de Mama van een van jullie, en ook ik ga jullie missen, is eventjes wat anders dan Turnhout, daar konden we bij wijze van sreken eventjes op de koffie. Succes Dames met jullie blog. Xxx

• 06 Februari 2014 - 17:44

Mirjam:

Top det jullie dit avontuur samen kinne deale en nateurlijk wil ich auch gear op huugdje blieve wat vuur avonturen jullie beleave!!!

Hieel vul succes met de laatste vuurbereidingen en wellicht dreenke vea dr nog eine of zoe de aankomendje weake.

Groetjes Prins Tim, Amy en Mirjam

• 06 Februari 2014 - 17:45

Babyhaler Fab:

Oooo wat spannend!! Nu gaat het echt dichtbij komen meisjes!
    Ook ik ben heel benieuwd naar al jullie avonturen, ik hoop dat jullie heel veel mooie gezonde kindjes ter wereld gaan brengen en het samen leuk hebben! Ik wens jullie een prachtige ervaring toe..!
    Liefs van fab

• 06 Februari 2014 - 17:51

Demi:

Het zal allemaal nog wel erg onwerkelijk voelen! ;) Heel erg leuk meiden, geniet nog maar even van het koude Nederland (en familie/ vrienden hier). Jullie gaan het vast super hebbe met zn tweeën!
    Liefs, Demi

• 06 Februari 2014 - 20:23

Toine En Liny Wiendels:

Hoi meiden,
    Nu komt het echt dichtbij, kan me voorstellen dat de zenuwen nu een beetje gaan komen,
    Maar ik weet zeker dat jullie geweldige ervaringen op zullen doen.
    Ik hoop dat jullie ons vaak op de hoogte kunnen houden via dit blog en anders horen we het wel van Jaap waar je natuurlijk vaker contact mee zult hebben haha.
    We wensen jullie allebei heel succes en probeer ook te genieten van alle indrukken!

Groeten uit 's-Heerenberg van Toine en Liny

• 06 Februari 2014 - 21:41

Monique Falkmann:

Gaan jullie zeker volgen Mahres...
    Heel veel suc6 met de voorbereiding.xxx

• 06 Februari 2014 - 23:17

Brigitte Zwoferink:

Hee lieve Mahrès en Thané, heel leuk dat jullie een blog hebben gemaakt. Kunnen we idd mooi jullie ervaringen lezen. Nog vier weken en dan is het zover, jullie hebben alles zorgvuldig voorbereid en we hopen dat het allemaal goed gaat met jullie in Ethiopië. Een hele ervaring en een leerzame stage. We zullen jullie erg missen maar daar is dit blog goed voor. Nu nog samen genieten de laatste weken, want voor we het weten is het negen maart. Xxx

• 07 Februari 2014 - 17:17

Gerry Schreur:

Hallo dames, wat leuk dat jullie een blog hebben gemaakt. Kunnen we jullie een beetje volgen in dat verre land. Geniet nog maar even van dit lekkere Hollandse weer, je zult het vast nog wel missen daarginds in de zon!!!(geintje). We wensen jullie heel veel succes met de bevallingen en hopen dat jullie daar een leuke en leerzame tijd mogen hebben.

• 21 Februari 2014 - 17:09

Hallo Mahres en Thane,

Wat leuk dat we jullie zo helemaal kunnen volgen en dat gaan we ook zeker doen.
    Ik hoop dat jullie er een hele fijne en leerzame tijd zullen hebben en natuurlijk ook nog een beetje kunnen genieten van de omgeving.Ik wens jullie heel veel succes met de geboorte van al die kleine mooie baby"s

• 26 Februari 2014 - 19:40

• 07 Maart 2014 - 16:35

Tante Marlene:

registratie gelukt Tahné! nu kan ook ik je volgen op jullie reis, fijn, ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie ervaringen!
    de laatste daagjes hier in Nederland en dan vliegen jullie de Wijde Wereld in....!!!!!!!!
    laat je verrassen door de afrikanen, ik ken ze als heel gastvrij, aardig en vrolijk.
    alvast een goede vlucht gewenst voor jullie tweetjes

• 08 Maart 2014 - 18:44

Hallo Mahres en Thane,

Vandaag gehoord dat jullie morgen vertrekken naar Ethiopie.Ik wens jullie een hele goede reis en een hele mooie en leerzame tijd.

• 10 Maart 2014 - 16:10

Romy:

Beter laat dan nooit, maar ook ik sta op de mailinglist en verheug me heeeeeel erg op jullie leuke verhalen!!! XXXX

• 11 Maart 2014 - 10:52

Carla Vesp.:

Hoi Mup, wederom heel veel praktijk ervaring opdoen en tussendoor toch een beetje proberen te genieten! We denken aan jullie. Kei leuk dat we op deze manier, middels de blog, jullie kunnen volgen... knuffels uut Wieert. X

• 11 Maart 2014 - 11:12

Henk Schroijen:

Ha Thané
    Hieel völ succes en plezeer ,met dees bizunder reis.
    Ethiopië is vur os het schoeënste landj met de schoënste bevolking ter werreldj.
    Hopelik komdje met dezelfdje ervaring trük.
    Nogmaals völ plezeer
    grt henk

• 11 Maart 2014 - 11:34

Henk Nillesen:

Hallo dames.
    Wat fijn dat we jullie op deze manier in de gaten kennen houden.Hahahah Maak er iets van daar in dat warme land. Doeiiiiiiiiiiii. Groetjes Tinie en Henk
    P/S Laat de babytjes maar komen als ze durven.

• 11 Maart 2014 - 12:03

Marion Briels-caris:

een super ervaring voor jullie geniet ervan daar

• 11 Maart 2014 - 18:21

Aggie Vaes:

Ha tahne.wel leuk dat we zo beetje bij kunnen houden veel succes nog
    Gr. Uit nederweert

• 11 Maart 2014 - 20:07

Boy En Tiny Hendrix:

Hallo dames.

Heel veel succes .
    We zullen jullie zeker met veel interesse volgen.

Groeten uit Nederweert

• 11 Maart 2014 - 21:42

Annet Potman :

Hoi jullie kennen mij niet maar ik wens jullie een mooie tijd toe, probeer te genieten van de omgeving, ik spreek uit ervaring 2 jaar griekenland 3 jaar colombia dat de tijd verrekte snel gat, zet hem op